piątek, 20 czerwca 2014

PLAN DZIAŁANIA WYMIANY PODKŁADU TOROWEGO NA DRODZE PRZEWOZU GŁÓWNEGO Z TRAKCJĄ ELEKTRYCZNĄ.

PLAN DZIAŁANIA WYMIANY PODKŁADU TOROWEGO NA DRODZE PRZEWOZU  
                                         GŁÓWNEGO Z TRAKCJĄ ELEKTRYCZNĄ.


Czynności technologiczne niezbędne do wykonania zadania.

- powiadomić dysponenta o zamiarze wykonania zadania i uzyskania zgody na wejście.
- oględziny miejsca pracy , sprawdzanie stanu obudowy wyrobiska.
- wykonanie pomiaru atmosfery w miejscu pracy
- wyłączenie trakcji elektrycznej po przez wyłączenie wyłączników sekcyjnych z obu stron    wykonywanego zadania i zdjęcie rączki wyłącznika i zabranie go ze sobą.
-  zawieszenie tabliczek informacyjnych na w/w wyłącznikach sekcyjnych na wyżej wymienionych robotach torowych (data i godzina rozpoczęcia prac)
- zabudowanie uziemienia trakcji elektrycznej do okładzin do okładzin szyny.
- zabudowanie sygnalizacji świetlnej – czerwone lampy w odległości 20m po obu stronach wykonywanego zadania ,a  jeżeli oznakowanie nie jest widoczne to w odległości 80 m przed tym znakiem ogranicza się prędkość  do 0,5 m/s.
- zabudowanie odboju torowego po obu stronach planowanego zadania w odległości bezpiecznej od wykonywanych robót.
- przygotowanie potrzebnych materiałów i narzędzi do wykonania w/w zadania.
- przygotowanie stanowiska do wykonania zadania.
- wykonanie pobierki spągu pod i wokół wymienionego podkładu torowego (usuniecie starej podsypki).
- odkręcenie śrub łupkowych mocujących wraz z blachami po obu stronach torowiska.
- dobór właściwego podkładu do wykonania zadania.
- utworzenie nowego podkładu pod torowisko.
- usztywnienie podkładu poprzez podbicie klinem drewnianym aby równo dolegał do stopy szyn.
-  zaznaczenie miejsca do wykonania otworów dla wkręcenia śrub łupkowych szynowych.
-  wykonanie otworów do śrub szynowych.
- założenie łubków mocujących
- dokręcenie śrub łubkowych szynowych do podkładu
- wykonanie podsypki torowej
- uporządkowanie stanowiska pracy
- zdemontowanie zabezpieczeń (uziom, odboje, lampy ostrzegawcze, światło, zdjęcie tablic informacyjnych z wyłączników sekcyjnych, założenie rączek, załączenie wyłączników sekcyjnych.
- powiadomienie dysponenta przewozu o wykonaniu zadania.
- wycofanie się z drogi i przewozu głównego.



Niezbędne elementy.

- materiał do wykonania odbojów
- lampy ostrzegawcze
- tablice informacyjne
- kliny drewniane
- złącza do wykonania uziemienia trakcji
- podkładu
- śruby szynowe łubkowe
- łubki szynowe
- podsypka torowa – twardość ok 50 mpa.
- wóz górniczy do załadunku urobku z pobierki spągu

Niezbędne narzędzia , urządzenia i sprzęt kontrolno-pomiarowy.

- kilof, łopata, łom, klucz do śrub szynowych świder do wykonania otworów w podkładzie , miara górnicza lub calówka, środki ochron indywidualnych (hełm, okulary , rękawice , odzież ochronna , obuwie robocze , ochronniki słuchu)


Prezentacja:

            Moim zadaniem była wymiana podkładu torowego na drodze przewozu głównego. Aby zrealizować powyższe zadanie musiałem powiadomić o tym dysponenta przewozu i uzyskać jego zgodę. Po przyjściu na miejsce dokonałem oględzin miejsca pracy , sprawdziłem stan obudowy , sprawdziłem stan atmosfery kopalnianej zgromadziłem potrzebne narzędzia i materiały: nowy podkład torowy, podsypkę kliny drewniane , śruby torowe łubkowe , blachy mocujące - 4szt , klucz do śrub torowych , świder do wykonania otworów w pokładzie, kilof łopata , łom , sprzęt zabezpieczający stanowisko: (lampy ostrzegawcze , tablice informacyjne, materiał na odboje torowe), wóz do załadunku urobku złącze uziemiające. Przed rozpoczęciem czynności związanych z wymianą podkładu wyłączyłem trakcje po obu stronach na wyłącznikach sekcyjnych . Powiesiłem na wyłącznikach sekcyjnych tablice ostrzegawcze (datę i godzinę rozpoczęcia prac ), zabrałem rączki wyłączników. W odległości 20m po obu stronach zawiesiłem światła czerwone ostrzegawcze. Na torowisku po obu stronach wymiany podkładu zabudowałem odboje torowe w odległości bezpiecznej. Dokonałem uziomu trakcji jezdnej poprzez zamocowanie szybko złączy do główki szyny . Usunąłem starą podsypkę wokół wymienianego podkładu, dokonałem pobierki spągu. Urobek załadowałem do woza górniczego. W przygotowane miejsce ułożyłem nowy podkład o odpowiedniej długości
 (zmierzyłem go przy pomocy miary górniczej) Podbiłem klinami drewnianymi aby cała płaszczyzna dolegała do stopy szyny. Wyznaczyłem miejsce na otwory dla śrub szynowych. Wyznaczyłem otwory na głębokość równą długości śrub. Założyłem łupki mocujące, dokręciłem nowe śruby łubkowe szynowe , usunąłem kliny drewniane. Uzupełniłem podsypkę dolomitową. Uporządkowałem stanowisko pracy. Skompletowałem narzędzia. Usunąłem zabezpieczenia (tablice informacyjne , lampy ostrzegawcze , uziom trakcji , odboje torowe. Załączyłem  trakcje na wyłącznikach sekcyjnych i powiadomiłem dysponenta przewozu o wykonaniu zadania. Powyższe czynności wykonałem w odzieży roboczej oraz posiadałem przy sobie środki ochron indywidualnych.

        Uważam że powyższe zadanie wykonałem zgodnie z obowiązującymi przepisami BHP i techniką górniczą obowiązujących na głównych drogach przewozu dołowego.   

Dziękuję za zapoznanie się z artykułem. Proszę postaw mi kawę za ten post


Postaw mi kawę