sobota, 17 maja 2014

Przedłużenie rurociagu sprężonego powietrza o pasówkę o długości 3m.

SZCZEGÓŁOWY PLAN DZIAŁANIA

  1. Oględziny miejsca pracy, miejsca zawieszenia rurociągu pod kątem możliwych zagrożeń ze strony stropu, ociosu (dokonujemy poprawek)
  2. Przodowy kontroluje stężenie CH4 (pole metanowe)
  3. Porządkujemy stanowisko pracy, przygotowujemy na miejsce materiały, narzędzia. Zakręcamy zasilanie w uzgodnieniu z innymi użytkownikami sieci lub dyspozytorem - jeżeli zamknięcie skutkuje odcięciem innych urządzeń. 
  4. Rozładowujemy ciśnienie poprzez otwarcie zaworu na końcu rurociągu. Jeżeli do zaworu dopięty jest wąż należy go odłączyć. (koniecznie założyć gogle)
  5. Po upewnieniu się o stanie bezciśnieniowym demontujemy zaślepkę, zawieszamy łańcuchy do obudowy dla podwieszenia przedłużanego odcinka (0,5 m od obu końców planowanego podwieszania pasówki koniecznie w goglach, możliwość zaprószenia oczu)
  6. Podwieszamy przedłużany odcinek rurociągu na zabudowanych do obudowy lub do rozpór stabilizujących łańcuchach. 
  7. Łączymy kołnierze rur trzema śrubami z zachowaniem luzu na włożenie uszczelki. 
  8. Zakładamy centrycznie uszczelkę i podtrzymując ją dokręcamy śruby do lekkiego docisku. 
  9. Uzupełniamy śruby do kompletu i dokręcamy równym momentem na całym obwodzie śruby naprzemianległe. 
  10. Przedmuchujemy skręcony odcinek dla usunięcia możliwych zanieczyszczeń przez lekkie uchylenie zasuwy (koniecznie wycofanie osób postronnych z miejsca wylotu rury i założenie gogli)
  11. Zabudowa zaślepki z zaworem odcinającym na końcu rurociągu w sposób identyczny jak przy łączeniu kołnierzy. 
  12. Oddanie pod ciśnienie przedłużonego odcinka i kontrola szczelności połączenia. 
  13. Uporządkowanie miejsca pracy, zwrot narzędzi.

Wymiana podkładu torowego

Instrukcja dla pracowników zatrudnionych przy konserwacji torów

Przed przystąpieniem do pracy pracownik powinien

  1. Powiadomić poziomego dysponenta ruchu o miejscu, rodzaju i czasie rozpoczęcia wykonywanej pracy
  2. Ocenić stan wyrobiska
  3. Wyłączyć przewód jezdny łącznikiem sekcyjnym, zabrać dźwignie z łącznika i zawiesić tabliczkę z odpowiednią treścią. 
  4. Zewrzeć przewód jezdny za pomocą uszyniaczy trakcyjnych w odległości max. 5m od miejsca wykonywanej pracy. 
  5. Zamieścić czerwone lampy ostrzegawcze 20m od miejsca pracy. Jeżeli lampy nie są widoczne z odległości drogi hamowania umieścić je w odległości 80m. 
  6. W odległości 10m od miejsca wykonywanej pracy należy wykonać tymczasowe zapory torowe. 
  7. Przystąpić do wymiany starego podkładu
  • odkopać stary podkład kolejowy (wykopać na tyle aby mieć potem miejsce na wyciągnięcie podkładu)
  • rozkręcić śruby
  • wyciągnąć stary podkład i w jego miejsce wstawić nowy
  • przykręcić śruby
  • dokonać podpicia podkładu i uzupełnić podsypkę do poziomu stopek szyn
  • stanowisko po zakończeniu pracy należy uporządkować 
  • powiadomić dysponenta poziomowego o zakończeniu prac

Dziękuję za zapoznanie się z artykułem. Proszę postaw mi kawę za ten post


Postaw mi kawę