sobota, 17 maja 2014

Wymiana podkładu torowego

Instrukcja dla pracowników zatrudnionych przy konserwacji torów

Przed przystąpieniem do pracy pracownik powinien

  1. Powiadomić poziomego dysponenta ruchu o miejscu, rodzaju i czasie rozpoczęcia wykonywanej pracy
  2. Ocenić stan wyrobiska
  3. Wyłączyć przewód jezdny łącznikiem sekcyjnym, zabrać dźwignie z łącznika i zawiesić tabliczkę z odpowiednią treścią. 
  4. Zewrzeć przewód jezdny za pomocą uszyniaczy trakcyjnych w odległości max. 5m od miejsca wykonywanej pracy. 
  5. Zamieścić czerwone lampy ostrzegawcze 20m od miejsca pracy. Jeżeli lampy nie są widoczne z odległości drogi hamowania umieścić je w odległości 80m. 
  6. W odległości 10m od miejsca wykonywanej pracy należy wykonać tymczasowe zapory torowe. 
  7. Przystąpić do wymiany starego podkładu
  • odkopać stary podkład kolejowy (wykopać na tyle aby mieć potem miejsce na wyciągnięcie podkładu)
  • rozkręcić śruby
  • wyciągnąć stary podkład i w jego miejsce wstawić nowy
  • przykręcić śruby
  • dokonać podpicia podkładu i uzupełnić podsypkę do poziomu stopek szyn
  • stanowisko po zakończeniu pracy należy uporządkować 
  • powiadomić dysponenta poziomowego o zakończeniu prac

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za zapoznanie się z artykułem. Proszę postaw mi kawę za ten post


Postaw mi kawę