piątek, 14 listopada 2014

Przenośnik zgrzebłowy i taśmowy - bhp

  1. Zatrzymanie przenośnika taśmowego powinno być możliwe z każdego miejsca trasy. 
  2. Przy przenośnikach przeznaczonych do jazdy ludzi zatrzymanie powinno być także możliwe z pomostów do wsiadania i wysiadania
  3. Przenośniki zgrzebłowe na których trasie zabudowano kruszarki kęsów powinny mieć dodatkową możliwość zatrzymania napędów przenośnika i kruszarki co najmniej przez pociągnięcie linki rozciągniętej w poprzek trasy odległości od 5-8 metrów od kruszarki w zależności od nachylenia wyrobiska od strony podawania urobku. 
  4. Transport długich i ciężkich przedmiotów przenośnikami zgrzebłowymi może być prowadzony wyłącznie na warunkach ustalonych przez KRZG (Kierownika ruchu zakładu górniczego)
  5. Wyrobiska w których zabudowane są przenośniki taśmowe i zgrzebłowe powinny być tak utrzymane, aby wzdłuż trasy zapewnione były co najmniej odległości: -0,25m od ociosu obudowy lub innych stałych elementów urządzeń i instalacji do konstrukcji przenośnika, -0,7m od ociosów obudowy lub innych stałych elementów urządzeń lub instalacji po stronie przejścia dla ludzi, 0,6m od stropu wyrobiska do górnej taśmy lub zgrzebła
  6. Przechodzenie przez przenośnik jest dozwolone tylko w miejscach do tego przeznaczonych
  7. 0,7m - odległość napędu przenośnika taśmowego i zgrzebłowego od obudowy wyrobiska
  8. Ręczne usuwanie zanieczyszczeń podczas pracy przenośnika jest niedozwolone
  9. Miejsce zsypów i przesypów przenośników taśmowych i zgrzebłowych powinny mieć osłony zabezpieczające ludzi przed spadającymi bryłami urobku
  10. Transport urobku przedmiotów, materiałów pracującymi w ciągach dozwolone jest tylko po przełączeniu układu na sterowanie lokalne
  11. Prędkość jazdy ludzi przenośnikami nie może przekraczać 2,5 m/s

Dziękuję za zapoznanie się z artykułem. Proszę postaw mi kawę za ten post


Postaw mi kawę