- Oględziny miejsca pracy, miejsca zawieszenia rurociągu pod kątem możliwych zagrożeń ze strony stropu, ociosu (dokonujemy poprawek)
- Przodowy kontroluje stężenie CH4 (pole metanowe)
- Porządkujemy stanowisko pracy, przygotowujemy na miejsce materiały, narzędzia. Zakręcamy zasilanie w uzgodnieniu z innymi użytkownikami sieci lub dyspozytorem - jeżeli zamknięcie skutkuje odcięciem innych urządzeń.
- Rozładowujemy ciśnienie poprzez otwarcie zaworu na końcu rurociągu. Jeżeli do zaworu dopięty jest wąż należy go odłączyć. (koniecznie założyć gogle)
- Po upewnieniu się o stanie bezciśnieniowym demontujemy zaślepkę, zawieszamy łańcuchy do obudowy dla podwieszenia przedłużanego odcinka (0,5 m od obu końców planowanego podwieszania pasówki koniecznie w goglach, możliwość zaprószenia oczu)
- Podwieszamy przedłużany odcinek rurociągu na zabudowanych do obudowy lub do rozpór stabilizujących łańcuchach.
- Łączymy kołnierze rur trzema śrubami z zachowaniem luzu na włożenie uszczelki.
- Zakładamy centrycznie uszczelkę i podtrzymując ją dokręcamy śruby do lekkiego docisku.
- Uzupełniamy śruby do kompletu i dokręcamy równym momentem na całym obwodzie śruby naprzemianległe.
- Przedmuchujemy skręcony odcinek dla usunięcia możliwych zanieczyszczeń przez lekkie uchylenie zasuwy (koniecznie wycofanie osób postronnych z miejsca wylotu rury i założenie gogli)
- Zabudowa zaślepki z zaworem odcinającym na końcu rurociągu w sposób identyczny jak przy łączeniu kołnierzy.
- Oddanie pod ciśnienie przedłużonego odcinka i kontrola szczelności połączenia.
- Uporządkowanie miejsca pracy, zwrot narzędzi.
Zapraszamy do kursu górniczego. Dzięki mojemu portalowi dowiesz się nieco o górnictwie, znajdziesz tu informacje potrzebne do egzaminu dający tytuł zawodowy górnika oraz technika górnika.
sobota, 17 maja 2014
Przedłużenie rurociagu sprężonego powietrza o pasówkę o długości 3m.
SZCZEGÓŁOWY PLAN DZIAŁANIA
Wymiana podkładu torowego
Instrukcja dla pracowników zatrudnionych przy konserwacji torów
Przed przystąpieniem do pracy pracownik powinien
- Powiadomić poziomego dysponenta ruchu o miejscu, rodzaju i czasie rozpoczęcia wykonywanej pracy
- Ocenić stan wyrobiska
- Wyłączyć przewód jezdny łącznikiem sekcyjnym, zabrać dźwignie z łącznika i zawiesić tabliczkę z odpowiednią treścią.
- Zewrzeć przewód jezdny za pomocą uszyniaczy trakcyjnych w odległości max. 5m od miejsca wykonywanej pracy.
- Zamieścić czerwone lampy ostrzegawcze 20m od miejsca pracy. Jeżeli lampy nie są widoczne z odległości drogi hamowania umieścić je w odległości 80m.
- W odległości 10m od miejsca wykonywanej pracy należy wykonać tymczasowe zapory torowe.
- Przystąpić do wymiany starego podkładu
- odkopać stary podkład kolejowy (wykopać na tyle aby mieć potem miejsce na wyciągnięcie podkładu)
- rozkręcić śruby
- wyciągnąć stary podkład i w jego miejsce wstawić nowy
- przykręcić śruby
- dokonać podpicia podkładu i uzupełnić podsypkę do poziomu stopek szyn
- stanowisko po zakończeniu pracy należy uporządkować
- powiadomić dysponenta poziomowego o zakończeniu prac
Dziękuję za zapoznanie się z artykułem. Proszę postaw mi kawę za ten post
Subskrybuj:
Posty (Atom)