Wymiana podkładu torowego
Instrukcja dla pracowników zatrudnionych przy konserwacji torów
Przed przystąpieniem do pracy pracownik powinien
- Powiadomić poziomego dysponenta ruchu o miejscu, rodzaju i czasie rozpoczęcia wykonywanej pracy
- Ocenić stan wyrobiska
- Wyłączyć przewód jezdny łącznikiem sekcyjnym, zabrać dźwignie z łącznika i zawiesić tabliczkę z odpowiednią treścią.
- Zewrzeć przewód jezdny za pomocą uszyniaczy trakcyjnych w odległości max. 5m od miejsca wykonywanej pracy.
- Zamieścić czerwone lampy ostrzegawcze 20m od miejsca pracy. Jeżeli lampy nie są widoczne z odległości drogi hamowania umieścić je w odległości 80m.
- W odległości 10m od miejsca wykonywanej pracy należy wykonać tymczasowe zapory torowe.
- Przystąpić do wymiany starego podkładu
- odkopać stary podkład kolejowy (wykopać na tyle aby mieć potem miejsce na wyciągnięcie podkładu)
- rozkręcić śruby
- wyciągnąć stary podkład i w jego miejsce wstawić nowy
- przykręcić śruby
- dokonać podpicia podkładu i uzupełnić podsypkę do poziomu stopek szyn
- stanowisko po zakończeniu pracy należy uporządkować
- powiadomić dysponenta poziomowego o zakończeniu prac
Dziękuję za zapoznanie się z artykułem. Proszę postaw mi kawę za ten post
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz