piątek, 14 czerwca 2013

Kołowroty - budowa i zasada działania

Kołowroty tupu eko zbudowane są z ramy do której umocowany jest bęben napędowy z podwójną przekładnią planetarną. Zboku bębna napędowego umocowany jest silnik, który wprawia w ruch przekładnię planetarną wraz z bębnem. Po przeciwnej stronie bębna napędowego znajduje się układ hamulcowo-sprzęgłowy. Rama kołowrotu musi być rozparta za pomocą specjalnych kotwi i rozpór stalowych albo na stałe umocowana w specjalnym fundamencie i przykręcona do zabetonowanych śrub. Kołowroty służą do przetaczania jednostek po spongu po torach lub kolejkami podwieszanymi.
Do ciągnięcia jednostek transportowych służy lina której grubość zależna jest od mocy i przeznaczenia kołowrotu. Podana jest w dokumentacji technicznej danego kołowrotu.
Mocowanie liny odbywa się w ten sposób, że przekłada się przez specjalny otwór w bębnie i wystającą końcówkę zabezpiecza się specjalnym klinem albo jest specjalna nakładka do której mocuje się końcówkę liny. Po całkowitym rozwinięciu na bębnie muszą zostać co najmniej trzy zwoje.
Kołowroty typu eko mogą pracować w układzie lewym lub prawym.

2 komentarze:

Dziękuję za zapoznanie się z artykułem. Proszę postaw mi kawę za ten post


Postaw mi kawę